DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Öğrenme ve Öğretme Teknikleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 107
Güz
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin, çocukların öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesine destek olmayı, etkili öğretim yöntemlerini uygulamada sınıf öğretmenine destek olmayı öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenme ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri tanımlayabilecektir.
  • Öğretim ilkelerini kullanabilir.
  • Öğrenmeye etki eden kuram ve yaklaşımların derslerde nasıl kullanılacağını açıklayabilecektir.
  • Öğrenme ve öğretim stratejilerini etkinliklerde kullanabilicektir.
  • Öğretim yöntem ve tekniklerini ders etkinlikleri içerisinde kullanabilicektir.
  • Alternatif öğretim sistemlerinin özelliklerini tanımlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders öğrenme-öğretme etkinliklerini gerçekleştirirken kullanılacak öğretim ilke, yöntem ve teknikleri konularını kapsamaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Eğitimle ilgili temel kavramlar Kuramdan Uygulamaya. Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Prof.Dr. Nuray Senemoğlu Sayfa 85
2 Öğretim ilkeleri Öğretim ilke ve yöntemleri Prof.Dr. Leyla Küçükahmet Sayfa 50
3 Öğrenme-Öğretme Kuram, Model ve Yaklaşımları Öğretim ilke ve yöntemleri Prof.Dr. Leyla Küçükahmet Sayfa 30-36
4 Öğrenme-Öğretme Kuram, Model ve Yaklaşımları Öğretim ilke ve yöntemleri Prof.Dr. Leyla Küçükahmet Sayfa 30-36
5 Öğrenme-Öğretme Kuram, Model ve Yaklaşımları Öğretim ilke ve yöntemleri Prof.Dr. Leyla Küçükahmet Sayfa 30-36
6 Öğrenme Stratejileri Kuramdan Uygulamaya. Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Prof.Dr. Nuray Senemoğlu Sayfa 557-575
7 Öğrenme Stratejileri Kuramdan Uygulamaya. Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Prof.Dr. Nuray Senemoğlu Sayfa 468-483
8 Ara Sınav
9 Öğretim Yöntemleri Öğretim ilke ve yöntemleri Prof.Dr. Leyla Küçükahmet Sayfa 63-127
10 Öğretim Yöntemleri Öğretim ilke ve yöntemleri Prof.Dr. Leyla Küçükahmet Sayfa 63-127
11 Grupla Öğretim Teknikleri Etkili Öğrenme ve Öğretme Prof.Dr. Kamile Ün Açıkgöz. 85-168
12 Bireysel Öğretim Teknikleri Etkili Öğrenme ve Öğretme Prof.Dr. Kamile Ün Açıkgöz. 85-168
13 Sınıf Dışı Öğretim Teknikleri Etkili Öğrenme ve Öğretme Prof.Dr. Kamile Ün Açıkgöz. 85-168
14 Alternatif Öğretim Sistemleri Etkili Öğrenme ve Öğretme Prof.Dr. Kamile Ün Açıkgöz. 85-168
15 Final
16 Final
Ders Kitabı • Prof.Dr. Kamile Ün Açıkgöz. (2009) Etkili Öğrenme ve Öğretme, Biliş Yayıncılık. Prof Dr. Nuray Senemoğlu. (2007) Kuramdan Uygulamaya. Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Gönül Yayıncılık Prof.Dr. Leyla Küçükahmet. (2014) Öğretim ilke ve yöntemleri. Nobel\n
Önerilen Okumalar/Materyaller • Prof.Dr. Yüksel Özden. (2000) Öğrenme ve öğretme, Pegem Akademi Yayıncılık

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
21
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
9
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
6
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
2
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
8
Final Sınavı
1
10
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

X
13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest